Friday 2 March 2012

Photoshop CS3 သင္ခန္းစာ အခန္း – ၅

အခန္း – (၅)

Adjusting Color (အေရာင္မ်ား ခ်ိန္ညွိျခင္း)

ယခုအခန္းမွာပါ၀င္မယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ဓါတ္ပံုေတြျပဳုျပင္ရာမွာ အလြန္အသံုး၀င္ပါတယ္။ ဒီအခန္းကို ေလ့လာျပီးသြားရင္ သင္ကိုတိုင္ အနီေရာင္ႏွင္းဆီပန္းကို အျပာေရာင္အျဖစ္သို႔လည္းေကာင္း၊ အျပာေရာင္ ေကာင္းကင္ၾကီးကို ေန၀င္ခါနီးပံုစံသို႔လည္းေကာင္း အစရွိသည္ျဖင့္ အေရာင္ပိုင္းဆိုင္ရာအေျပာင္းအလဲမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္သလို ပံု၏အလင္းအေမွာင္မ်ားပါ ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္မွာပါ။ ထို႔အျပင္သင့္ရဲ႕ အေရာင္မြဲေနတဲ့ပံုေတြကိုလည္း ေပၚလြင္ထင္ရွားလာေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဦးမွာပါ။

Photoshop မွာ အေရာင္ေတြကိုခ်ိန္ညွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ Tool အျပည့္အစံုပါ၀င္ပါတယ္။ ၄င္း Tool ေတြအားလံုးကို Image > Adjustments ရဲ႕ Submenu မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။



အရင္ဆံုးသင္ဟာ Color Adjustments မလုပ္ခင္မွာ သင့္ပံုကို ဘယ္ေနရာမွာ သံုးမယ္ဆိုတာကို စဥ္စားခ်င့္တြယ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့အခန္းက Color Modes ေတြမွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း RGB ဟာကြန္ပ်ဴတာျမင္ကြင္းေပၚမွာေဖာ္ျပတဲ့ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး ၊ CMYK ဟာ ပံုႏွိပ္ရာမွာသံုးတဲ့ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ Web အတြက္သံုးမယ္ဆိုရင္ RGB စနစ္သံုးျပီးခ်ိန္ညွိရမွာ ျဖစ္သလို ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းအတြက္ဆိုရင္ RGB နဲ႔အရင္လုပ္ျပီး ေနာက္ဆံုးၾကမွ CMYK သို႔ေျပာင္ကာ (လိုအပ္ရင္) ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ ျပန္လည္ခ်ိန္ညွိေပးရပါတယ္။ အကယ္၍ CMYK မွင္ႏွင့္အလုပ္လုပ္တဲ့ အိမ္သံုး ၊ ရံုးသံုး inkjet Printer အတြက္ဆိုရင္လဲ RGB နဲ႔သာလုပ္ေဆာင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၄င္း Printer အတြင္းမွာ အေရာင္စနစ္ အလိုအေလ်ာက္ေျပာင္းလဲေပးတဲ့ဒီဇိုင္း ျပဳလုပ္ထားလို႔ပါပဲ။ အကယ္၍ အျဖဳအမဲပံုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ စိတ္ကူးရွိရင္ေတာ့ Grayscale ကိုသာအရင္ေျပာင္းလိုက္ပါ။


Variations


ပံုတစ္ပံု၏ အေရာင္မ်ားခ်ိန္ညွိရာတြင္ မူလပံုႏွင့္ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ညွိထားေသာ ပံုမ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားကာ လိုခ်င္ေသာပံုေပၚတြင္ Click ႏွိပ္ရံုျဖင့္ အလြယ္တစ္ကူခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္း Variations Tool ကို Image>>Adjustments ၏ေအာက္ဆံုးတြင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။


(အကယ္၍ Variations Tool ကို Image > Adjustments ၏ေအာက္ဆံုးတြင္မေတြ႔ပါက Image > Mode တြင္ 8-bit color mode ျဖစ္မျဖစ္အရင္စစ္ၾကည့္ပါ။ Lab သို႔မဟုတ္ Indexed Color mode ျဖစ္ေနလွ်င္ တစ္ျခား Color mode ကိုေျပာင္းေပးပါ။ အကယ္၍ Color mode မွာျပႆနာမရွိဘူးဆိုရင္ Variations plug-in မသြင္းရေသးတာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။)



ပံုတြင္ Variations dialog box ကိုျပထားပါတယ္။ ပထမ Variations dialog box ကိုဖြင့္ေသာအခါ Box ၏အေပၚဆံုးေထာင့္၌ Original (မူလပံု) ႏွင့္ Current Pick (ယခုလက္ရွိခ်ိန္ညွိထားေသာပံု) ကိုေတြ႔ရမွာပါ။ အေရာင္ခ်ိန္ညွိမႈကို မူလပံုေပၚသို႔မည္မွ် effect သက္ေရာက္မည္ဆိုတာကို Fine ႏွင့္ Coarse ေရးထားေသာ Slide တံုးေလးမွာ အတိုးအေလ်ာ့ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Variations dialog box ရဲ႔ ညာဘက္ရွိ ပံုသံုးပံုမွာ Brightness ေခၚအေရာင္၏ အျဖဴပါ၀င္မႈႏႈန္း ႏွင့္ အမဲပါ၀င္မႈႏႈန္း ခ်ိန္ညွိရန္ျဖစ္ပါသည္။ Box ၏အလယ္ရွိ ပံုခုႏွစ္ပံုတြင္ အလယ္ရွိ Current Pick မွာ အေပၚရွိ Current Pick ႏွင့္ ေဘးဘက္ရွိပံု သံုးပံုတို႔၏ အလယ္ရွိ Current Pick တို႔ႏွင့္ တူညီပါတယ္။ ေဘးရွိ More Red ပံုမွာ အနီေရာင္ ျဖည့္စြတ္ထားသာပံုျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းပံုကို Click ႏွိပ္ပါက Current Pick သို႔ေရာက္ရွိသြားမွာျဖစ္ၿပီး ထို More Red ေနရာ၌ Current Pick ရွိပံုကို အနီေရာင္ ထက္ေပါင္းထည့္ထားေသာ ပံုသို႔ ေျပာင္းသြားပါလိမ့္မည္။


ထိုနည္းအတိုင္း More Green, More Yellow, More Cyan, More Blue, More Magenta တို႔ထဲမွ ထည့္သြင္းလိုေသာ အေရာင္၏ ပံုေပၚတြင္ Click ႏွိပ္ရံုျဖင့္ အလြယ္တစ္ကူ အေရာင္ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ သင္ျဖည့္စြတ္ေသာ အေရာင္မ်ားသြားပါက ၄င္းအေရာင္၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ရွိ အေရာင္ကို ေရြးခ်ယ္၍ ျပန္လည္ႏုတ္ယူ (ေလ်ာ့ယူ)ႏိုင္ပါသည္။


ဥပမာ သင္အေရာင္ခ်ိန္ညွိယူရာတြင္ More Yellow (အ၀ါေရာင္) မ်ားသြားပါက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ရွိ More Blue (အျပာေရာင္) ကိုႏွိပ္၍ အ၀ါေရာင္ကိုျပန္ႏုတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။


Shadows: : ပံုတစ္ပံုရဲ႔ အမဲေရာင္ပါ၀င္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းကိုသာ ေျပာင္းလဲေစပါတယ္။ Show Clipping ကိုအမွန္ျခစ္၍ ေရြးခ်ယ္ထားျခင္းျဖင့္ Shadows ပါ၀င္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို Neon-colored ျဖင့္ေဖာ္ျပေပးပါတယ္။ ေအာက္ပါေရာင္စံု ေလးေထာင့္ကြက္ပံုေလးအား ၾကည့္ပါ။ အလယ္တန္းရွိ အမဲကြက္မွာ K 100% ၊ မီးခိုးေရာင္မွာ k 50% ႏွင့္ အျဖဴေရာင္မွာ k 0% ျဖစ္ပါတယ္။ Shadows ကိုေရြးခ်ယ္ထားသျဖင့္ အေရာင္ထပ္ထည့္မည္ဆိုပါက အမဲပါ၀င္ေသာ အမဲကြက္ႏွင့္ မီးခိုးကြက္သာ အေရာင္ေျပာင္းလဲမႈရွိၿပီး အမဲမပါ၀င္ေသာ အျဖဴကြက္မွာ အေရာင္ေျပာင္းလဲမႈမရွိပါ။



Midtones: : ပံုတစ္ပံုရဲ႔ မီးခိုးေရာင္ပါ၀င္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းကိုသာ ေျပာင္းလဲေစပါတယ္။



Hightlights: : ပံုတစ္ပံုရဲ႔ အျဖဴေရာင္ပါ၀င္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းကိုသာ ေျပာင္းလဲေစပါတယ္။



Saturation: : ပံုတစ္ပံုရဲ႔ အေရာင္၏ေတာက္ပမႈျပင္းအားအနည္းအမ်ားကို ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။



အကယ္၍အေရာင္ခ်ိန္ညွိရာတြင္ မူရင္းပံု ျပန္လည္ယူလိုပါက အေပၚဆံုးရွိ Original ပံုကို Click ႏွိပ္၍ျပန္လည္ရယူႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ Alt ဖိထားပါက ညာဘက္ရွိ Cancel ခလုတ္သည္ Reset ခလုတ္သို႔ေျပာင္းသြား၍ ၄င္းကို Click ႏွိပ္၍လည္း မူလအေနအထားသို႔ျပန္လည္ေျပာင္းယူႏိုင္ပါတယ္။


Save button ကိုႏွိပ္၍ အေရာင္ခ်ိန္ညွိထားေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုသိမ္းထား၍ အျခားအေရာင္ခ်ိန္ညွိရန္ အမ်ိဳးအစားတူညီေသာပံုမ်ား (ဥပမာ Digital Camera တစ္လံုးျဖင့္အလင္းေရာင္ဆိုးရြားသည့္ ေနရာတစ္ေနရာတည္းတြင္ ရိုက္ထားသည့္ပံုမ်ား) အတြက္အေရာင္ခ်ိန္ညွိရန္ လိုပါက Load button ကိုႏွိပ္၍ ျပန္လည္အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Histogram Photoshop မွာပါ၀င္တဲ့ Histogram palette ဟာ ပံုတစ္ပံုမွာပါ၀င္တဲ့ အလင္းအေမွာင္အခ်ိဳးအစား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အျဖဴ အမဲပါ၀င္မႈႏႈန္းကို ဂရပ္(Graph)ျဖင့္ေဖာ္ျပေပးေသာ Dialog box တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Histogram ကိုၾကည့္ရံုျဖင့္ ပံုတစ္ပံုဟာ အလင္းမ်ားေနလား ၊ အေမွာင္မ်ားေနလားဆိုတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ Histogram မွာ ဘယ္ဘက္ရွိ အေမွာင္ဆံုးတန္ဖိုးအမည္း (Grayscale 255%) မွ ညာဘက္အစြန္ဆံုးရွိ အလင္းဆံုးတန္ဖိုး (Grayscale 0%) အထိအစဥ္လိုက္ ဂရပ္(Graph) ျဖင့္ေဖာ္ျပေပးပါတယ္။



ဒီပံုမွာေတာ့ အလင္းအေမွာင္ မွန္ကန္စြာပါ၀င္ပါသည္။ Histogram ရွိဂရပ္ကို ေအာက္ဘက္ရွိ အလင္းမ်ားေသာ ဂရပ္ႏွင့္ အလင္းနည္း၍ အေမွာင္မ်ားေနေသာ ဂရပ္ေတြႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။



ဒီပံုကေတာ့ အလင္းမ်ားေနေသာပံုျဖစ္ပါတယ္။ Histogram ရွိဂရပ္ကိုၾကည့္ပါ။ ဘယ္ဘက္ရွိ အမည္းတန္ဖိုးမ်ားေနရာတြင္ ဂရပ္လိုင္းမ်ားမရွိပဲ အလယ္ႏွင့္ ညာဘက္အလင္းတန္ဖိုးျပေနရာတြင္သာ ဂရပ္လိုင္းေဖာ္ျပသျဖင့္ ၄င္းပံုသည္ အလင္းမ်ား ေနေသာပံုျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ပါသည္။



ဒီပံုကေတာ့ အလင္းနည္း၍အေမွာင္မ်ားေနေသာပံုျဖစ္ပါတယ္။ Histogram ရွိဂရပ္ကိုၾကည့္ပါ။ ဘယ္ဘက္ရွိ အမည္းတန္ဖိုးမ်ားေနရာႏွင့္ အလယ္ရွိ မီးခိုးေရာင္တန္ဖိုးမ်ားေနရာတြင္သာ ဂရပ္လိုင္းမ်ားရွိ၍ ညာဘက္အလင္း တန္ဖိုးျပေနရာတြင္ ဂရပ္လိုင္းမရွိသျဖင့္ ၄င္းပံုသည္ အလင္းနည္း၍ အေမွာင္မ်ားေနေသာ ပံုျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ပါသည္။


Levels (Image>Adjustments>Levels…)(Ctrl+L)


ပံုေတြကို အေရာင္ခ်ိန္ညႇိ (adjusting) ရာမွာ သံုးတဲ့ levels ကေတာ့ ပံုရဲ႔ ေတာက္ပမႈ (brightness) ကိုခ်ိန္ညွိေပးတာပါ။ Histogram ကိုကူးယူေဖာ္ျပထားေသာ Levels dialog box ကိုပံုတြင္ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းမွာ ပံုကိုခ်ိန္ညႇိ (adjusting) ဖို႔အတြက္ ႀတိဂံပံုသ႑န္ထိန္းညႇိခလုတ္ေတြပါ၀င္ပါတယ္။



Levels dialog box ၏ ဘယ္ဘက္ရွိ အမဲေရာင္ ႀတိဂံပံုသ႑န္ထိန္းညႇိခလုတ္ ကို Black point ဟုေခၚၿပီး ပံုတြင္အေရာင္ရင့္၍မဲေမွာင္လာေစရန္ အတြက္ Click ဖိ၍အတြင္းဘက္သို႔ ဆြဲၿပီးခ်ိန္ညွိယူႏိုင္သလို ညာဘက္ေထာင့္ရွိ အျဖဴေရာင္ ႀတိဂံပံုသ႑န္ထိန္းညႇိခလုတ္ White point ကိုလဲအတြင္းဘက္သိုဆြဲ၍ အေရာင္ေတာက္ပမႈ (အလင္း) မ်ားလာေစရန္ ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။ အလယ္က မီးခိုးေရာင္ ႀတိဂံပံုသ႑န္ထိန္းညႇိခလုတ္ကေတာ့ အမဲေရာင္ကိုပိုၿပီး အေသးစိတ္ခ်ိန္ညွိႏိုင္ရန္ အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။ ေအာက္ဘက္ရွိ Output Levels မွာေတာ့ အလင္းႏွင့္အေမွာင္ ျခားနားျခင္း (Contrast) ကိုခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။ အေပၚဆံုးရွိ Channel pop-up menu မွာေတာ့ RGB သို႔မဟုတ္ CMYK တို႔ရဲ Channel တစ္ခုခ်င္းစီကို လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။ (Channels မ်ားအေၾကာင္းကို ဒီအခန္းရဲ႕ေနာက္ဆံုးမွာ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္။)


ညာဘက္ေအာက္ေျခရွိ မွင္စုပ္တံပံုစံ Eyedroppers သံုးခုျဖင့္လည္း levels ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါေသးတယ္။ ညာဘက္ရွိ အျဖဴေရာင္ Eyedropper ကို Click ႏွိပ္ေရြးခ်ယ္၍ ပံုေပၚရွိအလင္းမ်ားေသာေနရာေပၚသို႔ Click ႏွိပ္ပါ။ ထို႔ေနာက္ ဘယ္ဘက္ရွိ အမဲေရာင္ Eyedropper ကို Click ႏွိပ္ေရြးခ်ယ္၍ ပံုေပၚရွိအေမွာင္မ်ားေသာေနရာေပၚသို႔ Click ႏွိပ္ပါ။ အလယ္ရွိ Eyedropper ကေတာ့ ၾကားေရာင္ျဖစ္ေသာ မီးခိုးေရာင္ (neutral gray) ျဖစ္ကာ အလင္းမ်ားေသာေနရာကို Click ႏွိပ္ပါက နီက်င္က်င္အေရာင္ ႏွင့္ ေမွာင္မဲေသာအစိတ္အပိုင္းကို Click ႏွိပ္ပါက ျပာနန္႔နန္႔အေရာင္သို႔ ေျပာင္သြားသလို အေရာင္ရွိေသာအေပၚသို႔ Click ႏွိပ္မိပါက Photshop ဟာ ပံုမွာရွိတဲ့ အေရာင္အားလံုးကို ေျပာင္းျပစ္လိုက္မွာျဖစ္သည့္အတြက္ ေရာင္စံုပံုေတြမွာ မသံုးသင့္ပါဘူး။ အကယ္၍ Levels dialog box ၏ညာဘက္မွာရွိတဲ့ Auto ကို Click ႏွိပ္မယ္ဆိုရင္ ဒါမွမဟုတ္ Image>Adjustments မွာရွိတဲ့ Auto Levels(Shift+Ctrl+L) ကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါက Photshop မွ tonal range ကိုတြက္ခ်က္၍ အလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိေပးသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၄င္းအလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိေပးျခင္းဟာ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္မရွိပါဘူး။ ညာဘက္ေအာက္ဆံုးရွိ Preview ကိုအဖြင့္အပိတ္လုပ္ရင္ မူလပံုႏွင့္ခ်ိန္ညွိထားေသာပံုကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။


Curves (Image>Adjustments>Curves…)(Ctrl+M)



Curves သံုးၿပီးအေရာင္ခ်ိန္ညႇိ (adjusting)တာဟာ Levels သံုးၿပီးအေရာင္ခ်ိန္ညႇိ (adjusting)တာႏွင့္ ဆင္တူပါတယ္။ Levels မွာေတာ့ အေရာင္ခ်ိန္ညွိဖို႔ ခ်ိန္ညွိခလုတ္ ပြိဳင့္(Point)သံုးခုသာ ရွိပါတယ္။ Curves မွာေတာ့ အေရာင္ခ်ိန္ညွိရန္ ခ်ိန္ညွိခလုတ္ ပြိဳင့္(Point) ၁၆ ခုအထိထည့္သံုးလို႔ရပါတယ္။



Curves မွာ ပြိဳင့္(Point) ထည့္လိုပါက Curves dialog box ရွိေထာင္ျဖတ္မ်ဥ္းေပၚတြင္ Click ႏွိပ္ပါ။ ပြိဳင့္(Point) အမွတ္အသားကို Click ဖိ၍ လိုသလို ဆြဲယူခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္။ Input ႏွင့္ Output ေနရာမွာ 0 မွ 255 အထိတန္ဖိုးရိုက္ထည့္၍လည္း ပြိဳင့္(Point) ေနရာ သက္မွတ္ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။ ပြိဳင့္(Point) အမွတ္အသားကို ျဖတ္လိုပါက ျဖတ္လိုေသာပြိဳင့္(Point) အမွတ္အသားေပၚ Click ဖိ၍ dialog box အျပင္ဘက္သို႔ဆြဲထုတ္လိုက္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ဖယ္ထုတ္လိုေသာပြိဳင့္(Point) အမွတ္အသားကို select လုပ္၍ Delete ႏွိပ္လိုက္ပါ။ အကယ္၍ ပံုေပၚရွိ အလင္းအေမွာင္ခ်ိန္ညွိလိုေသာ ေနရာေပၚ၌ Ctrl + Click ႏွိပ္ပါက ၄င္းေနရာရွိ အလင္းအေမွာင္တန္ဖိုးအတိုင္း dialog box တြင္ ပြိဳင့္(Point) တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာပါမည္။ ဤနည္းျဖင့္ အလင္းအေမွာင္ခ်ိန္ညွိလိုေသာအပိုင္ကို အလြယ္တစ္ကူေရြးခ်ယ္ခ်ိန္ညွိ ယူႏိုင္ပါသည္။ ထိပ္ဆံုးမွာရွိတဲ့ Preset မွာေတာ့ Photoshop မွာပါ၀င္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ယူသံုးႏိုင္သလို ခ်ိန္ညွိျပီးသား လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို သိမ္းဆည္း၍ ျပန္လည္အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းေအာက္က Channel pop-up menu မွာေတာ့ Levels မွာကဲ့သို႔ RGB /CMYK Channel တစ္ခုခ်င္းစီကို လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။


Channel ေအာက္ရွိ ခဲတံပံုေလးကို ေရြးခ်ယ္ပါက dialog box ေပၚတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ခဲတံျဖင့္ေရးျခစ္သလို Click ဖိ၍ေရးဆြဲႏိုင္ပါသည္။ မညီမညာျဖစ္ေနပါက ယာဘက္ရွိ Smooth ကိုႏွိပ္၍ ညီညာေျပျပစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။


Auto ခလုတ္ကေတာ့ Photshop မွ အလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ဘက္ရွိ မွင္စုတ္တံပံုစံ Eyedropper သံုးခုကေတာ့ အျဖဴ အမဲ Point ကို သတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ေပးပါက Photshop မွအလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိေပးေသာ Tool ျဖစ္ပါတယ္။ အမဲေရာင္ Eyedropper ကိုေရြးပါက အမဲတန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ထားေသာ Point တန္ဖိုးအလိုက္ Photshop မွအလိုအေလွ်ာက္ အေမွာင္/ေမွာင္ရိပ္ကို ခ်ိန္ညွိေပးသြားမွာပါ။ အျဖဴေရာင္ Eyedropper ကေတာ့ အျဖဴတန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။


Show Clipping ကေတာ့ မည္သည့္ေနရာတြက္ အျဖဴ/အမဲ ပါ၀င္သည္ကို ၾကည့္ရန္ျဖစ္ပါတယ္။ Curves dialog box ရွိ ဂရစ္ကြက္(Grid) မ်ားကိုအေသးစိတ္ပို၍ေဖာ္ျပလိုပါက ၄င္းဂရစ္ကြက္(Grid) မ်ားအေပၚတြင္ Alt + Click ႏွိပ္ပါ။ (Curves အသံုးျပဳပံုအေသးစိတ္ကို ပိုစ္တစ္ခုအေနႏွင့္ သီးသန္႔ေရးေပးသြားပါမည္)


Color Balance(Image>Adjustments>Color Balance…)(Ctrl+B) Color Balance အေၾကာင္းနားလည္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေရာင္စဥ္စက္၀န္း(Color Wheel) ကိုၾကည့္တတ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေပးထားတဲ့ Color Wheel ကိုအရင္ၾကည့္ပါ။



ပံုမွာ R(Red) ရဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ C(Cyan) ၊ M(Magenta) ရဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ G(Green) ႏွင့္ B(Blue) ရဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ G(Green) တို႔တည္ရွိပါတယ္။ အကယ္၍ပံုတစ္ပံုအား Color Balance ျဖင့္ Color Adjust လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေရာင္တစ္ေရာင္အား တန္ဖိုးတိုးလိုပါက ၎အေရာင္၏ဆန္႔က်င္ဘက္ရွိအေရာင္အား တန္ဖိုးေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါ။ ဥပမာအျပာေရာင္ကို ထည့္သြင္းလိုပါက အျပာေရာင္၏ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ျဖစ္ေသာ အစိမ္းေရာင္တန္ဖိုးကို ေလ်ာ့ခ်ေပးရမွာပါ။



ပံုမွာ Color Balance dialog box ကိုေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ အတိုးအေလ်ာ့လုပ္လိုေသာ အေရာင္ကို Slider ကိုေရြ႔၍ အလြယ္တစ္ကူခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္။ Tone Balance ေနရာမွာ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့ေသာ Variations dialog box မွာကဲ့သို ခ်ိန္ညွိလိုေသာ Tone ကိုေရြး၍ ခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္။



မူရင္းပံု



Color Balance သံုးထားၿပီပံု


Hue/Saturation (Image>Adjustments>Hue/Saturation…)(Ctrl+U)


ပံုတစ္ပံုမွာရွိတဲ့ Hue (အျဖဴ ၊ အမဲ ၊ ႏုျခင္း ၊ ရင့္ျခင္း ၊ အလင္း ၊ အေမွာင္မ်ား ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ျခင္းမရွိေသာ မူလအေရာင္) ကိုခ်ိန္ညွိေျပာင္းလဲယူျခင္း ၊ Saturation (အေရာင္၏ေတာက္ပမႈ) ကိုေျပာင္းလဲႏိုင္ျခင္း ၊ Lightness (အျဖဴ အမဲ ပါ၀င္မႈ) ကိုခ်ိန္ညွိႏိုင္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။



Hue/Saturation dialog box မွာ အေရာင္ခ်ိန္ညွိရန္ slider သံုးခုပါ၀င္ပါတယ္။ Hue slider ကိုေရြ႔၍ အေရာင္ခ်ိန္ညွိေသာအခါ ေရာင္စဥ္စက္၀န္း (color wheel) ေရာင္စဥ္အတိုင္း အေရာင္ေျပာင္းေပးပါလိမ့္မည္။ ဥပမာ Hue slider ကိုအလယ္မွ ဘယ္ဘက္သို႔ေရြ႔ပါက ပံုတြင္ရွိေသာ အနီေရာင္သည္ ေအာက္ဆံုးရွိ ေရာင္စဥ္တန္းတြင္ျပထားေသာ အေရာင္အစဥ္အတိုင္ အနီမွ ခရမ္းေရာင္ ၊ ခရမ္းေရာင္မွ အျပာေရာင္ သို႔လည္းေကာင္း ယာဘက္ကိုေရြ႔ပါက အနီမွ လိေမၼာ္ ၊ လိေမၼာ္မွ အ၀ါ စသည္ျဖင့္ေျပာင္းလဲေပးသြားမွာပါ။


Saturation slider သည္ အလယ္မွတ္ 0% မွစ၍ ညာဘက္သို႔ 100% အထိ Saturation (အေရာင္၏ေတာက္ပမႈ) တန္ဖိုးထားႏိုင္ၿပီး မီးခိုးေရာင္ (Gray) မပါ၀င္ေသာ အေရာင္စစ္ကိုေျပာင္းေပးကာ ဘယ္ဘက္သို႔ 100% ေရြ႔ပါက Unsaturation (အေရာင္မဲ့) ကိုရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။


Lightness slider ကိုေတာ့ ပံု၏ Brightness (အလင္း (သို႔) အျဖဴအမဲပါ၀င္ေပါင္းစပ္မႈ) ကို အလယ္မွတ္ 0 မွ ညာဘက္သို႔ +100 တန္ဖိုးအထိ အလင္း (သို႔) အျဖဴပါ၀င္မႈကိုလည္းေကာင္း ၊ ဘယ္ဘက္သို႔ -100 တန္ဖိုးအထိ အေမွာင္(သို႔) အမဲပါ၀င္မႈကိုလည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။


အကယ္၍ ပံုမွာရွိတဲ့ အေရာင္အစိတ္အပိုင္းအခ်ိဳ႔ကိုေရြး၍ ေျပာင္းလဲလိုပါက Edit ေနရာရွိ Master ေနရာမွာ ေျပာင္းလဲလိုေသာအေရာင္ကိုေရြးေပးရပါမယ္။ အေရာင္တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္လိုက္ပါက ေအာက္ဘက္ရွိ မွင္စုတ္တံပံုစံ Eyedropper သံုးခုေပၚလာပါလိမ့္မယ္။



ဘယ္ဘက္ရွိ Eyedropper မွာ ပံုေပၚ Click ႏွိပ္၍ ေျပာင္းလိုေသာအေရာင္နမူနာ ယူရန္ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္ရွိအေပါင္းသေကၤတ (+) ပါေသာ Eyedropper မွာအေရာင္ထပ္ေပါင္းထည့္ရန္ျဖစ္ၿပီး ညာဘက္ရွိ အႏုတ္သေကၤတ (-) ပါေသာ Eyedropper မွာအေရာင္ႏုတ္ရန္အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ညာဘက္ရွိ Colorize ကိုအမွန္ျခစ္ေရြးခ်ယ္ပါက ပံုတစ္ခုလံုးရွိအေရာင္အားလံုးကို အေရာင္တစ္ေရာင္ထဲ ေျပာင္းလဲေပးသြားမွာပါ။


Brightness/Contrast(Image>Adjustments>Brightness/Contrast…)


Brightness ကေတာ့ပံု၏ အလင္းအေမွာင္ကို ခ်ိန္ညွိဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ Photoshop Version ေဟာင္းေတြမွာပါတဲ့ Brightness/Contrast ကေတာ့ ပံုတစ္ခုလံုးမွာရွိတဲ့ အမဲ ႏွင့္ မီးခိုး(Gray) ကိုေျပာင္းလဲျပစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္မရွိေသာ အလင္းအေမွာင္ကိုမရရွိေသာ္လည္း ယခုအခါမွာေတာ့ မီးခိုး(Gray) ကိုသာေျပာင္းလဲခ်ိန္ညွိေပးေသာေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အလင္းအေမွာင္ကိုရရွိေစပါတယ္။ အကယ္၍ အရင္ Photoshop Version ေဟာင္းေတြမွာပါတဲ့ Brightness/Contrast ကိုႏွစ္သက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ Use Legacy ကိုအမွန္ျခစ္၍ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ Contrast ကေတာ့ Pixel မ်ားအၾကားရွိ အလင္းအေမွာင္ကြာျခားမႈကို ခ်ိန္ညွိေပးတဲ့အတြက္ ပံုရဲ႔ ျပတ္သားမႈကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။



Slider တံုးေလးကို ညာဘက္သို႔ဆြဲသြားပါက အလင္း သို႔မဟုတ္ ျပတ္သားမႈ မ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ Brightness/Contrast ျဖင့္ အလင္းအေမွာင္ခ်ိန္ညွိရာမွာ စိတ္ေက်နပ္မႈမရွိပါက Variations သို႔မဟုတ္ Levels သို႔မဟုတ္ Curves တစ္ခုခုျဖင့္ adjust လုပ္ပါ။


Shadows and Highlights (Image>Adjustments>Shadows and Highlights…)



အလင္းကိုဆန္႔က်င္ၿပီး ရိုက္ထားေသာပံုမ်ား (ဥပမာ ေနေရာင္ကိုေက်ာေပး၍ရိုက္မိေသာပံုမ်ား) ၊ အလင္းနည္းေသာေနရာ သို႔မဟုတ္ အေမွာင္ထဲတြင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ေသာအခါ ကင္မရာ Flash မပြင့္၍ ေမွာင္ေနေသာပံုမ်ားအတြက္ အထူးအသံုး၀င္ ပါတယ္။ Shadows and Highlights ကအလင္းမရ၍ ေမွာင္ေနေသာအပိုင္းကို Contrast မေျပာင္းလဲပဲ လင္းလာေအာင္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။



Photo Filters(Image>Adjustments>Photo Filters)


ဓာတ္ပံုဆရာေတြ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ ကင္မရာမွန္ဘီလူးေရွ႕တြင္ colored filter သံုး၍ရိုက္ေသာပံုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။



Auto Contrast(Image>Adjustments>Auto Contrast)(Alt+Shift+Ctrl+L)


Auto Contrast ဟာ ပံုရဲ႕ Contrast ကိုအလိုအေလ်ာက္ခ်ိန္ညွိေပးပါတယ္။ ပံုမွာပါ၀င္တဲ့ ေမွာင္ေသာအပိုင္း (Shadow) ႏွင့္ လင္းေသာအပိုင္း (Highlight) တန္ဖိုးေတြကိုေရြးခ်ယ္စီစဥ္ကာ ပံုတြင္ပါ၀င္သည့္ အလင္းဆံုးႏွင့္ အေမွာင္ဆံုး Pixel မ်ားကို သန္႔စင္ေသာ အျဖဴေရာင္ pure white (level 255) ႏွင့္ သန္႔စင္ေသာအမဲေရာင္ pure black (level 255) သို႔ေျပာင္းေပးပါတယ္။ ေမွာင္ေသာအပိုင္းကို ပိုနက္ေမွာင္ေစရန္ႏွင့္ လင္းေသာအပိုင္းကို ပိုလင္းလာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။


Auto Color(Image>Adjustments>Auto Color)(Shift+Ctrl+B)


ပံုမွာပါတဲ့ shadows , midtones ႏွင့္ highlights ေတြကို ခြဲျခားေရြး ထုတ္၍ contrast ႏွင့္ color ကိုအလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိေပးပါတယ္။


Desaturate (Image>Adjustments>Desaturate)(Shift+Ctrl+U)


Color Mode မေျပာင္းလဲပဲ ပံုမွာပါ၀င္တဲ့အေရာင္ေတြကိုဖယ္ထုတ္ေပးပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကာလာဓာတ္ပံုကို အျဖဴအမဲပံုသို႔ေျပာင္းလဲေပးပါတယ္။ Hue/Saturation dialog box မွာရွိတဲ့ Saturation ကို -100 ထားတာႏွင့္ တူညီပါတယ္။ (အကယ္၍ Layer တစ္ခုထက္မက ရွိေနပါက Select လုပ္ထားေသာ Layer သာလွ်င္ Desaturate သို႔ ေျပာင္းေပး ပါလိမ့္မည္။)


Preserving the Original with Adjustment Layers မူရင္ပံုကိုမထိခိုက္ပဲ color adjustment လုပ္ဖို႔အတြက္ Photshop မွာပါ၀င္တဲ့ Adjustment Layers ကိုသံုးႏိုင္ပါတယ္။ ၄င္းဟာ Layer တစ္ခုအေနျဖင့္တည္ရွိေနၿပီး အခ်ိန္မေရြးျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ Adjustment Layer ကိုသံုးၿပီး အေရာင္ခ်ိန္ညွိခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပံုမွာျပထားသည့္အတိုင္း Layer>New Adjustment Layer ရွိအသံုးျပဳလိုေသာ Adjustment ကိုေရြးခ်ယ္ႏိုင္သလို Layer palette ေအာက္ေျခရွိ အျဖဴတစ္ျခမ္းအမဲတစ္ျခမ္း စက္၀ိုင္းပံုေလးကို Click ႏွိပ္၍ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။



အကယ္၍ျပန္လည္ Adjust လုပ္လိုပါက Layers palette ရွိ Adjustment Layers ပံုေပၚတြင္ double-clicking ႏွိပ္၍ ျပန္လည္ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္ပါတယ္။


Channels


Channel ဆိုတာကေတာ့ မတူညီတဲ့ အခ်က္အလက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုသိမ္းထားတဲ့ grayscale images မ်ားပါ။ အလြယ္တစ္ကူေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပံုတစ္ခုမွာပါ၀င္တဲ့ အေရာင္ေတြကို Layer ခြဲၿပီးေဖာ္ျပေပးထားတာပါ။ Channel မွာ ေအာက္ပါအမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးပါ၀င္ပါတယ္။


Color information channels ။ ။ ၄င္း Channel ကေတာ့ ပံုတစ္ပံုဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ အလိုအေလွ်ာက္ ပါ၀င္ျပီးသားပါ။ Channel ပါ၀င္မႈအေရအတြက္ကေတာ့ ၄င္းပံုရဲ႔ Color Mode ေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။


ဥပမာ – RGB ပံုတစ္ပံုမွာ Editing လုပ္ဖို႔အတြက္ (Red, Green, Blue) သံုးခုႏွင့္ ထပ္ေပါင္းထည့္ေသာ Channel မ်ားပါ၀င္ႏိုင္ပါတယ္။



Alpha channels ။ ။ Grayscale Images အျဖစ္နဲ႔တည္ရွိၿပီး Alpha channels ကို Mask အျဖစ္ဖန္တီး သိမ္းထားႏိုင္ပါတယ္။


Spot color channels ။ ။ ပံုႏွိပ္ရန္အတြက္ အပိုထပ္ထည့္ေသာ Color Channel ျဖစ္ၿပီး ပံုတစ္ခုမွာ Channel ၅၆ ခုအထိထည့္သြင္းႏိုင္ပါတယ္။ Channel အားလံုးဟာ မူရင္းပံုမွာကဲ့သို႔ တူညီတဲ့ Dimensions ႏွင့္ Pixels မ်ားရွိၾကပါတယ္။



Edit>Preferences>Interface ရွိ Show Channels in Color ကိုေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ Channel အားအေရာင္ျဖင့္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment